You are here: Home / Rezensionen / Zeitschriften / Zeitschrift für bayerische Landesgeschichte / 81 (2018) / 3 / Opernkonzeptionen zwischen Berlin und Bayreuth
Social Media Buttons fb twitter twitter twitter
  • Metadata

    • Document type
      Review (monograph)
      Journal
      Zeitschrift für bayerische Landesgeschichte
      Pages
      888-892
      Author (Review)
      • Tasler, Angelika
      Language (Review)
      Deutsch
      Language (Monograph)
      Deutsch
      Editor (Monograph)
      • Betzwieser, Thomas
      Title
      Opernkonzeptionen zwischen Berlin und Bayreuth
      Subtitle
      Das musikalische Theater der Markgräfin Wilhelmine. Referate des Symposiums anlässlich der Aufführung von "L’huomo" im Markgräflichen Opernhaus in Bayreuth am 2. Oktober 2009
      Year of publication
      2016
      Place of publication
      Würzburg
      Publisher
      Königshausen & Neumann
      Series
      Thurnauer Schriften zum Musiktheater
      Series (vol.)
      31
      Number of pages
      221
      ISBN
      978-3-8260-5664-2
      Subject classification
      Music History, Social and Cultural History, History of theatre
      Time classification
      18th century
      Regional classification
      Berlin, Bavaria
      Subject headings
      Wilhelmine Friederike Sophie <Brandenburg-Bayreuth, Markgräfin, 1709-1758>
      Markgräfliches Opernhaus (Bayreuth)
      Musiktheater
      Oper
      Geschichte
      recensio-Date
      Feb 11, 2021
      recensio-ID
      aac8ec06c50b4d2fab33244ceff84dcb
  • Citation rules

  • Terms of licence

    • This article may be downloaded and/or used within the private copying exemption. Any further use without permission of the rights owner shall be subject to legal licences (§§ 44a-63a UrhG / German Copyright Act).

Thomas Betzwieser (ed.): Opernkonzeptionen zwischen Berlin und Bayreuth. Das musikalische Theater der Markgräfin Wilhelmine. Referate des Symposiums anlässlich der Aufführung von "L’huomo" im Markgräflichen Opernhaus in Bayreuth am 2. Oktober 2009 (reviewed by Angelika Tasler)